Neverili by ste tomu, ale naletela som podvodníkovi na internete. A preto píšem tento článok, aby si každý dával pozor a neurobil tú istú chybu, ako ja. Začalo to tak, že mi raz prišiel e-mail od „Českej sporiteľne“, čo vlastne Česká sporiteľňa (moja banka, u ktorej som mala účet) vôbec nebola, ale mailové adresy vyzerali podobne a tak som to nijako nezaregistrovala. No a čo sa stalo? Čo bolo v maile? V maile bolo, že Česká sporiteľňa vymyslela novú aplikáciu a že tú starú aktualizuje a že ten, kto má u nej účet, si má tú existujúcu aplikáciu aktualizovať a bol tam aj odkaz.

s

Ja som sa akoby prihlásila do internetového bankovníctva a zadala svoje prihlasovacie údaje. To, že som naletela podvodníkom mi došlo až vtedy, keď som mala prázdny účet. Okamžite som volala do svojej banky a tam mi povedali, že žiadny takýto mail nikomu neposlali. Fakt som si myslela, že sa zbláznim. Na účte som mala celkom veľa peňazí a takmer som sa zrútila. A tu na tomto príklade môžete vidieť, aký je v tomto ohľade internet nebezpečný. Ľahko vás môže niekto napáliť a zobrať vám peniaze, ktoré ste šetrili aj niekoľko rokov ako ja. A o to horšie to je.

s

Nejde ani tak veľmi o peniaze, ale skôr o to, že ste si ich tak prácne šetrili a potom zrazu ich nemáte a je to jednoducho celkom smutné. Ja som sa minimálne pol roka z tejto skúsenosti dostávala. Ale môžem vám povedať, že ma to dalo takú životnú lekciu, že už na to do smrti nezabudnem a budem si dávať šialený pozor, čo otváram a kam zadávam svoje údaje od karty. A radšej si predtým zavolám nabudúce do banky, než niekam tie údaje zadám. Nemôžete zmeniť to, že ste stratili peniaze. Ale môžete sa poučiť a dávať si väčší pozor. A to presne je dôležité. A ja už som sa myslím si dostatočne poučila a našťastie už by som nič také znova neurobila. Máte to aj tak alebo inak?